1st day: In Bali

5 augustus 2016 - Jimbaran, Indonesie, Indonesië

De taxi naar het hotel hoorde maar 10 minuten te zijn volgens google maps, maar het verkeer is echt mega chaotisch. Op de meeste wegen zijn niet eens stroken, en als ze er wel zijn hebben ze geen nut. De taxi chauffeur was gelukkig wel onwijs vriendelijk en wou alles van me weten, ik stelde hem ook veel vragen over Bali, zoals of het altijd zo heet is!

Er zijn wel seizoenen hier, maar niet qua temperatuur, het is altijd rond de 30 graden. Alleen is er afwisseling in een regen seizoen of droog seizoen. Nadat hij mij had afgezet en mijn backpack had gedragen, gaf hij mij complimentjes over mijn uiterlijk en wenste hij mij en geweldige tijd op Bali. De mensen in het hotel zijn even vriendelijk en beleefd, het zijn echt onwijs fijne en behulpzame mensen. Mijn eerste privé kamer was luxer dan verwacht, vrij groot en koel, met een mooie decoratie.

Coco de Heaven

Coco de HeavenCoco de Heaven

Even weer wat rust en wat tijd voor mijzelf was fijn, en eindelijk liggen op een bed na 20 uur reizen was onbetaalbaar.

Het hotel is heel goed, ookal is het ontbijt ongezond; fried noodles, fried rice of een egg sandwich met zoveel ketchup en mayo dat je het ei niet proeft! Oja, en natuurlijk ook nog patat ernaast. Even wennen na mijn normale ontbijt van suikerloze havermoutpap met fruit. Maar de rest van de dag is het toch moeilijk om te eten met zulk heet weer, dus dat ik de helft van de benodigde calorieën al binnen krijg met het ontbijt, is niet zo vreselijk.

De jetlag is eigenlijk niet aanwezig, ondanks dat het hier 8 uur later is. Het slapen in het vliegtuig, doordat ik niet kon slapen de nacht voordat ik weg ging, was eigenlijk heel erg verstandig!

Maar rond 11 uur viel ik wel in slaap tijdens het Netflix kijken op mijn luxe kingsize bed onder de airco. Om kwart voor 10 werd ik wakker, niet wetend of het ochtend of avond was! Maar gelukkig was het ochtend en was ik nog net optijd voor het vette, maar heel erg lekkere ontbijt.

P8080005

P8080003